Okvara avtomobila zaradi izpušnega sistema

Velika večina nas ima doma svoj avtomobil. Vsakdo se rad z lastnim vozilom odpelje v službo, zato lahko v slovenskih domovih večinoma najdemo vsaj dva avtomobila. V kolikor živimo na vasi, je avtomobil nujno potreben, saj se z njim odpeljemo v službo. Ker nihče ne želi, da se bi mu avtomobil pokvaril, ga je potrebno redno voziti na servis, da se mu pregledajo tudi izpušni sistemi. 

Če nam skrb za avtomobil ni na prvem mestu, se tako hitro zgodi, da se okvari kakšen ključen in pomemben del. Izpušni sistemi so zagotovo izredno ranljivi, še zlasti pri tistih avtomobilih, ki ne vozijo na dolgih razdaljah. 

Sonda za merjenje koncentracije kisika

Vsi izpušni sistemi imajo vgrajeno tudi posebno sondo, ki meri koncentracijo kisika v izpušnih plinih. Ta meritev se pošlje v elektronsko krmilno enoto vozila, ki bo ustrezno spremenila upravljanja vbrizga goriva v motor, tako da bo mešanica zraka goriva optimalna. 

Če izpušni sistemi nimajo pravilno delujoče sonde, se lahko hitro zgodi, da pride do resnejših okvar in tudi zato je dobro delovanje vsej elementov izpušnega sistema ključno. 

Kako lahko poskrbimo za odlično delovanje filtra za trde delce

Pogosta vožnja po mestu ali zelo redka uporaba avtomobila lahko vozilu bolj škodita kot koristita. Takšna vožnja namreč povzroči, da filter trdih delcev ne doseže optimalne temperature za regeneracijo delcev, ki so ujeti znotraj njega. 

To po povzročilo, da bo sčasoma avtomobil izgubil učinkovitost in s tem bo povečal porabo goriva, dokler ne bo na armaturni plošči zasvetila lučka o napaki. Ta lučka bo pokazatelj da filter trdih delcev ne deluje več pravilno oziroma, da z njim nekaj ni v redu. 

Zakaj se filter trdih delcev rad okvari?

V nasprotju s katalizatorjem, pri kateremu plini prehajajo skozi odprte kanale v keramičnih ali kovinskih monolitih, se v filtru za delce to ne zgodi, saj ima filter trdih delcev namen ujeti saje in jih nato odstraniti s postopkom regeneracije.