Izobraževanje otrok se začne doma

Otroci so zelo dovzetni za vse mogoče informacije, ki jih nenazadnje pridobivajo tudi pri raziskovanju sveta okoli sebe. Pri igri in zabavi se razvijajo mnoge ključne veščine, ki jih bo otrok potreboval kasneje v življenju – najprej se soočajo z izzivi, pri katerih vadijo telesne sposobnosti, stalno pa se srečujejo tudi z nalogami, ki spodbujajo razvoj miselnih veščin. Škoda bi bilo, če ne bi teh naravnih procesov v celoti izkoristili v času, ko otroški možgani najlažje sprejemajo nove informacije in pridobivajo nove sposobnosti. Z nekaj truda lahko pripravimo vaje, ki bodo skozi igro in zabavo spodbudile razvoj ključnih miselnih spretnosti.

Mnoge miselne uganke za otroke so zelo dobro narejene in bodo všeč tudi malčkom, ki sicer nimajo posebnega interesa za urjenje novih veščin. Možno je namreč oblikovati zanimive in zabavne naloge, ki jih bodo otroci reševali skozi igro. Takšno učenje je v tem življenjskem obdobju najbolj primerno in uspešno, zato lahko veliko dosežemo še preden se začne formalno izobraževanje otrok

Lahko pa se poslužimo tudi bolj strukturiranih programov, ki ponujajo skrbno oblikovane in posebej prilagojene miselne uganke za otroke ter druge naloge, ki bodo spodbudile celostni razvoj otroških možganov. Takšni programi se pogosto izvajajo v obliki obšolskih dejavnosti in na ta način dopolnjujejo izobraževanje otrok v šoli, a prav tako se lahko njihovih načel in vsebin poslužimo pri domači vzgoji. Treba se bo pozanimati o ključnih metodah in rešitvah, ki jih takšni programi predstavljajo, nato pa moramo seveda te prenesti v prakso. Uporabimo lahko preverjene naloge in miselne uganke za otroke, tako da bodo dosegljivi tudi rezultati, ki jih obljubljajo profesionalno vodeni programi. 

Pomembno je predvsem to, da otroku omogočimo, da izkoristi ves potencial, ki ga daje bliskovit razvoj možganov v tem življenjskem obdobju. Ni pa treba pretiravati, saj lahko otroka hitro tudi preobremenimo!